تبلیغات
دکتر حشمت الله فلاحت پیشه





کلیپ

کانال تلگرام

خاطرات سیاسی
راه آهن غرب کشور با اختصاص 470 میلیارد تومان بودجه ای جدید، جان تازه ای خواهد گرفت.
بدون شک اگر عمری باقی باشد اولین نطق دوره ی دهم مجلسم را به مظلومیت 4 ساله ی راه آهن منطقه ام اختصاص خواهم داد.


از 8 اسفند با اعلام نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در محافل نمایندگان منتخب بیش از هرچیز صحبت از رئیس، هئیت رئیسه و دیگر مناسب مجلس آینده است متاسفانه در دنیای سیاست ایران مناسب بیش از اینکه نمادی از شایسته سالاری باشند نمودی از بزم تقسیم غنائم اند. اما فضای فکری من با فضای فکری برخی از دوستان متفاوت است سعی کردم دوران بی انگیزه گی گذشتگان و خوش انگیزگی آیندگان را غنیمت بشمارم برای اینکه پروژه های راکد شده 4 سال گذشته را احیا نمایم.لذا به هیچ بزم تقسیم غنائم پستی نرفته ام ولی دهها ماموریت پیگیری پروژه ای را برای خود تعریف کرده ام و فکر میکنم این بنده حقیر کار درست را انجام می دهد.
در طول چند ماه اخیر به اسناد دیگری از مظلومیت منافع ملی کشور در موضوع راه آهن پی برده ام گمان نمی کردم که در دولت آقای روحانی که من هم به برنامه های امیدوار کننده اش کمک خواهم کرد تبعیض های گذشته ادامه یابد، به دو مورد اشاره خواهم کرد:
1- اختصاص 190 میلیارد تومان بودجه ی جدید به راه آهن رشت
2- اختصاص بیش از 200 میلیارد تومان به راه آهن کرمان-سیرجان با امضای آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور

برای گیر آوردن این اسناد تبعیض کار دشواری در پیش نداشتیم (شماره 17164/ت52973 هـ )
اصولا یکی از دلایلی که در طول 4 دوره ی انتخابات مجلس وارد هیچ جناحی نشدم و مستقل ماندم این بوده و هست که با هیچ دولت و دولتمردی بر سر حقوق مردم تعارف و اغماض نکنم چرا که اغماض در خصوص تبعیض را خیانت به ملت می دانم.گناه مردمان غرب کشور چیست که نماینده ای در راس تصمیم گیری دولت ندارند و اگر گاها داشته اند همان ها هم تبدیل به خدمتگزار استان های برخوردار شدند و تنها دستشان روی کلاه خودشان بود.دیگر نمی خواهم از مظلومیت مردم غرب کشور بگویم با آمار می گویم که چقدر به منافع ملی مملکت ظلم شد.خون ایرانی در عراق ریخته شد ولی اکنون تنها 3 درصد اقتصاد خارجی کشور عراق در دست ایران است و کشور های همچون چین، ترکیه و حتی عربستان از ایران پیشی گرفتند
عجیب نیست چون برخی از آقایان می خواهند نسل جدید لوکوموتیوها را تا درب خانه پدر و پدرخانم خود، ریل گذراری کنند تا اینکه آنرا به بستری برای تامین منافع کشور تبدیل نمایند.گذر از این حق ملی گذر از خون شهیدان است.
وظیفه خود می دانم در این رابطه باز هم فریاد بزنم، سوال کنم، افشاگری نمایم، استیضاح نمایم و بویژه صدای مظلومیت منافع ملی کشور و سوءاستفاده از معصومیت مردمان غرب کشور را به رهبر معظم انقلاب برسانم که حتی به مصوبه سفر ایشان در کرمانشاه نیز ظلم شد و از آن 300 میلیارد تومان، اعتبار سفر نیز تنها 28 میلیارد تومان تخصیص یافت یعنی کمتر از 1/12 . به یاد دارم که ایشان در همانجا فرمود: این 300 میلیارد تومان را پول بگذارید، قولی است که در حضور من به مردم کرمانشاه داده اید.
مردم عزیز،آیا می دانید که اگر دولت به تعهد خود عمل می کرد  و مجلس و نمایندگان مجلس سکوت اختیار نمیکردند اکنون هزینه راه آهن غرب کشور 3 برابر نمی شد. بویژه آنکه بر اساس براورد های کارشناسی این خط راه آهن به پرسود ترین خط کشور تبدیل می شود. تنها بعد از 3 سال بهره برداری درامدی برابر با کل بودجه ی هزینه شده را خواهد داشت.فقط یک "خیانت بزرگ" می تواند مانع انجام و عمل به این محاسبه آسان شود.
بعد از سروصدا ها و اعتراض های زیاد تا حدی نسبت به خبر اختصاص 470 میلیارد تومان به پروژه راه آهن غرب کشور امیدوار شدم اما بر اساس تجربه تاریخی ام تا زمانی که کاغذها تبدیل به پول برای این پروژه نشود پیگیری را ادامه خواهم داد با 470 میلیارد تومان بخش اعظم طرح تا ایستگاه اسلام آباد غرب و دالاهو، یعنی بخش دارای مطالعه، تکمیل می شود ولی برای بهره برداری تا 15 ماه آینده باید به طرح پول تزریق کرد.
تصمیم گرفته ام هرماه یک پیگیری وزارتی را انشاءالله به اتفاق دوستان عزیزم در مجمع نمایندگان جدید داشته باشم یعنی به عبارتی هر ماه یک جلسه و ملاقات جدی صورت گیرد.در خلال سفر جناب آقای روحانی باید تصمیمی مصوبه ای، بودجه مند و زمان مند اختصاص شود که حداکثر تا پایان شهریور سال آینده راه آهن به مرز برسد. شخصا به آقای روحانی خواهم گفت که اگر چنین مصوبه ای در سفر کابینه شما به استان کرمانشاه شکل نگیرد و با تخصیص 100 درصد بودجه عملیاتی نشود. سفر دولت امید نیز برای مردم کرمانشاه تفاوتی با دولت های گذشته نخواهد کرد
درضمن، ضمن تشکر از مجریان ایثارگر طرح در قرارگاه خاتم انبیاء (ص) انتظار داریم در فاز های مطالعه نشده به دغدغه مردم "گیلانغرب" نیز پایان دهند و لزوم نزدیکی ایستگاه راه آهن به این "پایتخت کلهر" را در نظر بگیرند، چون مقتضیات طرح، این امکان را هم به وزارت راه و هم به مجریان طرح می دهد.
مردم شریف و دولتمردان عزیز؛ خدا می داند برای پیش برد  راه آهن تهران بغداد دغدغه ملی ام بیش از دین کرمانشاهی ام است.در سال 1376 درحالیکه هنوز 4 سال سن برای ثبت نام نمایندگی کم داشتم در مقاله ای تحت عنوان "ظلم به منافع ملی در موضوع راه آهن غرب کشور"این واقعیات را گفته ام ، 19 سال از آن زمان می گذرد.در طول این مدت رقمی دو برابر عملکرد عمرانی کشور به منافع ملی ایران خسارت وارد شده است.خسارتی که می توانست در صورت اجرای این پروژه به سود تبدیل شود.
حال راحتی سفر را ،اشتغال،تولید و ترانزیت به کنار. ولی گویی مسوولان از نجابت مردمان غرب کشور سواستفاده می کنند. هنوز برخی از وزرای استیضاح شده و تحت سوال قرار گرفته شده از جانب بنده با من قهرند و حتی برخی از هم استانی هایم مرا بخاطر وارد آوردن فشار به دولت های هم خطشان مورد "بغض" قرار می دهند ولی من همه ی آنها را "حلال" می کنم اما امیدوارم خود، در این دنیا و قیامت پاسخگوی "بغض" منافع ملی کشور و مردمان"مظلوم" این دیار باشند.آنها بیکاری را در این دیار نهادینه کرده اند چون به وظیفه ی خود برای ایجاد زیرساخت هایی همچون راه آهن عمل نکرده اند.اما مطمئن باشید که اینبار دیگر از حق این ملت و حقانیت منافع ملی کشور نخواهیم گذشت.
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

مدیر وبلاگ : سجاد حسینی

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :