کلیپ

کانال تلگرام

خاطرات سیاسی


هیأت پارلمانی ایران در سفری به صربستان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، هیأت پارلمانی ایران به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و به همراه حشمت‌الله فلاحت پیشه و علوی از اعضای دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صربستان سفر کردند.

اعضای هیأت پارلمانی در بدو ورود مورد استقبال رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان این کشور قرار گرفته و در ادامه با ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه صربستان دیدار و گفت‌وگو کردند. همچنین هیأت پارلمانی از کلیسای بزرگ شهر بلگراد نیز بازدیدی داشتند.

این سفر به دعوت رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان انجام شده و قرار است هیأت پارلمانی دیدارهایی با رئیس مجلس و وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات و سایر مقامات صربستان نیز داشته باشند.




[ پنجشنبه 19 اسفند 1395 ] [ 01:31 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
مواد مربوط به امتیازات ایثارگری و منطقه جنگی به قانون تبدیل شد

"#دکترحشمت الله فلاحت پیشه" در گفت‌وگو با  خبرنگارتسنیم درکرمانشاه با اشاره به اینکه بخش اعظم مواد مربوط به توسعه استان کرمانشاه از جمله امتیازات ایثارگری و منطقه جنگی به تصویب شورای نگهبان رسیده است اظهار داشت: متن مواد 102 و 128 قانون برنامه توسعه ششم کشور بعد از تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد.
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان «معسر» مناطق جنگی برای نخستین بار در کشور به جای کمک معیشت، حقوق دریافت می‌کنند، گفت: خوشبختانه سرانجام  بخش عمده‌ای از حقوق و نیازهای مردم استان، محل و مرجع پیگیری قانونی پیدا کرد.
برای مشاهده کامل این مصاحبه به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب

دنبالک ها:
[ سه شنبه 17 اسفند 1395 ] [ 02:48 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
-پیگیری و علل سهل انگاری مسئولین در وزارتخانه بهداشت و راه و شهرسازی در راه اندازی بیمارستان دوم اسلام آبادغرب برغم تخصیص و صرف اعتبارات کافی

-پس از چهارسال تأخیر در طول نه ماه گذشته بودجه و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز بیمارستان دوم اسلام آباد غرب اختصاص یافت. ولی متاسفانه هنوز سهل انگاری و بی تفاوتی مسئولین مربوطه در دو وزارتخانه بهداشت و راه و شهرسازی نسبت به جان مردم ادامه دارد.
-انتظار می رود رئیس جمهور محترم شخصا دستور فرمایند که در این زمینه تسریع لازم صورت گیرد.




دنبالک ها: کانال خبری دکتر فلاحت پیشه،
[ دوشنبه 16 اسفند 1395 ] [ 12:46 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
-دستور پیگیری و تسریع در ایجاد شهر و بخش در مناطق "شیان" و "حسن آباد" اسلام آباد غرب با توجه به گذشت هشت ماه از تحویل درخواست مربوطه به آن وزارتخانه
http://images.khabaronline.ir/images/position1/2011/5/img633830112609687500.jpg
-هشت ماه پیش در دیدار با وزیر محترم کشور و قائم مقام محترم ایشان جناب مهندس مقیمی؛درخواست ایجاد "#شهر" و "#بخش" در مناطق "شیان" و "حسن آباد" اسلام آباد غرب تقدیم گردید.
-متاسفانه هنوز اقدام اساسی در این رابطه صورت نگرفته است و به نظر می رسد بی تفاوتی ها و بعضاً "#کارشکنی_ها" در این رابطه ادامه داشته و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.



دنبالک ها: کانال خبری دکتر فلاحت پیشه،
[ دوشنبه 16 اسفند 1395 ] [ 12:41 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
بخش اعظم مواد مربوط به توسعه استان کرمانشاه از جمله امتیازات #ایثارگری و #منطقه_جنگی از تصویب شورای نگهبان گذشت و به قانون تبدیل شد.

-متن مواد 102 و 128 قانون برنامه توسعه ششم کشور که با پیشنهاد #دکترفلاحت_پیشه به تصویب رسید و در شورای نگهبان نیز تایید گردید.

"دکترفلاحت پیشه:خدا را شاکرم که بالاخره بخش عمده ای از حقوق و نیازهای مردم استان، محل و مرجع پیگیری قانونی پیدا کرد."



دنبالک ها: کانال خبری دکتر فلاحت پیشه،
[ دوشنبه 16 اسفند 1395 ] [ 12:34 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
رشد پدیده ضد امنیتی در کنار سکوت محض مسئولان

تحرکات ایذایی بازیگران منطقه ای

"#دکترحشمت_الله_فلاحت_پیشه" عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد: امارات عربی متحده تنها کشوری در منطقه است که علیه جمهوری اسلامی ایران بر اساس ادعاهای ارضی خود دست به تغییرات اقلیمی می زند. بواقع ساخت جزایر مصنوعی توسط امارات با اهداف بلند مدت صورت می‌گیرد.
وی افزایش ساخت این جزایر را در راستای تقویت ادعای مالکیت ابوظبی در آبهای سرزمینی و جزایر مختلف دانست و افزود: این قبیل اقدامات ضد ایرانی در راستای تحرکات ایذایی برخی از بازیگران منطقه ای تحلیل می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: متأسفانه دولت امارات عربی متحده مشخصا پس از پایان جنگ ایران و عراق از طرف دشمنان و مرتجعان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران نقش و مسئولیت ایجاد مناقشه با ایران را بعهده گرفته است.
فلاحت پیشه قاچاق خاک از ایران را اقدامی ضد امنیتی و دشمنی راهبردی علیه ژئوپولتیک جمهوری اسلامی خواند و گفت : پس پرده تجارت غیر قانونی خاک از ایران اهداف سیاسی خصمانه وجود دارد و این مسئله در جهت تضعیف حاکمیت جمهوری اسلامی در آبهای خلیج همیشه فارس صورت می گیرد.
وی در خصوص اقدامات بازدارنده مجلس در مورد خاک دزدی آشکار امارات از سرزمین کشورمان اظهار داشت: اخبار مطروحه در خلال درگیری چند شیفته مجلس برای بررسی بودجه 96 بوده، لذا ضرورت دارد پس از پایان بحث بودجه، موضوع قاچاق خاک ایران به آنسوی آبها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اولویت قرار گیرد.



[ یکشنبه 15 اسفند 1395 ] [ 10:44 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

اضافه شدن هر نهاد دیگری در کنار شورای نگهبان در روند قانون گذاری و تایید و رد مصوبات تضعیف جایگاه مجلس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در لایحه برنامه ششم توسعه تاکید کرد: اضافه کردن نهاد دیگری جز مجلس و شورای نگهبان در قانون گذاری تضعیف مجلس است.
اضافه شدن هر نهاد دیگری در کنار شورای نگهبان در روند قانون گذاری و تایید و رد مصوبات تضعیف جایگاه مجلس است

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اختلاف نظرهایی در خصوص بررسی نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان نقش مکمل قانون گذاری دارد، بنابراین این نقش تنها برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو با بیان اینکه ایجاد رویه و نهاد دیگری جز شورای نگهبان در قانون گذاری خلاف قانون است، ادامه داد: اگر نهاد دیگری همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام در رویه قانون گذاری خلاف قانون است مگر اینکه رویه قانون نویسی و بررسی آن مجدد تدوین شود.

وی گفت: اتفاقی که در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه افتاد این بود که بعد از بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه در صحن علنی نسخه ای از آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت تا لایحه را بر اساس سیاست های کلی نظام مورد بررسی قرار دهند و در صورت مغایرت اعلام کنند.

این نماینده افزود: اما موضوع آن است که ایرادها و مغایرت های برنامه ششم توسعه با سیاست های کلی به محل بحث در مجلس در آمد که خلاف رویه قانون گذاری است، چرا که هیچ دلیلی وجود ندارد مجلس به ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته است ورود کند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه ایرادهای مجمع نباید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد مگر اینکه طبق آیین نامه داخلی قوه مققنه 10 نماینده چنین درخواستی را امضا کرده باشند، عنوان کرد: به هر حال برای اینکه چنین مسئله ای در آینده تکرار نشود دو راه حل وجود دارد، مجمع تشخیص مصلحت نظام در صورتی که مصوبه ای از مجلس را بررسی می کند مغایرت ها با سیاست کلی نظام را در قالب توصیه به قوه مقننه ارائه کند نه الزام در رفع آن.

وی گفت: پیش از آنکه شورای نگهبان نظر خود را در باره مصوبه مجلس اعلام کند مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات خود را به شورا ارائه دهد تا ایرادهای سیاست های کلی نظام از کانال شورا به مجلس ارسال شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر حال افزودن نهادی دیگر جز مجلس و شورای نگهبان در روند قانون گذاری، تضعیف مجلس، قانون اساسی و زیر سوال بردن در رأس امور بودن مجلس است./




دنبالک ها: خانه ملت،
[ یکشنبه 15 اسفند 1395 ] [ 10:39 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

-برخورد جدی با برخی نشریات کشور که با توهین به اعتقادات مردمان اهل سنت زمینه ساز اختلافات مذهبی می شوند.

-اقدام اخیر برخی از نشریات در خصوص اعتقادات مردم عزیز اهل سنت، گام برداشتن در مسیر اقدامات تفرقه انگیز بوده و نیازمند پیگیری جدی است.
-مردمان اهل سنت همواره در کنار دیگر هموطنان خود،پاسدار حدود،اصول و ارزش های ایران زمین بوده‌اند و نباید اجازه داد برخی افراد فاقد ملاحظه ی اخلاقی و حرفه ای منجر به نارضایتی آنها شود.



[ یکشنبه 15 اسفند 1395 ] [ 10:34 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

"دکترحشمت الله فلاحت پیشه" در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 11 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری خود دولت و وزرا را مورد خطاب قرار داد:

1⃣ به وزیر آموزش و پرورش تذکر می دهم زیرا مجلس دین خود را با تصویب 3 هزار و ششصد میلیارد تومان بودجه جدید برای معلمان و دانش آموزان ادا کرده که در تاریخ بودجه نویسی سالهای اخیر بی سابقه است. لذا امیدواریم در سال آینده شاهد مشکلاتی همچون پرداخت حقوق و مزایای معلمان عزیز و دانش آموزان گرانبهای کشورمان حل شود و شاهد مشکلات گذشته نباشیم؛ تا دوباره اینهمه سوال و تذکر به خطاب به وزیر مطرح نشود.

2⃣به رئیس جمهور تذکر می دهم تا از اعتبارات در اختیارش به پرداخت حقوق کارگران، رفتگران و زحتمکشان شهرداری هایی که دچار ورشکستگی شده اند، کمک کند به خصوص در حوزه های استان کرمانشاه(ازجمله شهرهای اسلام آباد غرب،کرند غرب،گهواره،حمیل و ریجاب) با این مشکل مواجه هستیم.

3⃣به برخی مسئولان دولتی که تلاش نمایندگان استان کرمانشاه در تصویب منطقه آزاد قصر شیرین را می خواهند به اسم خودشان تمام کنند، تذکر می دهم زیرا اگر تلاش نمایندگان استان نبود این مهم به هیچ وجه عملی نمی شد و امیدوارم دولت در ادامه مسیر در اجرای طرح منطقه آزاد قصر شیرین و بازگشایی راه خسروی به سمت عتبات عالیات تلاش لازم را انجام دهد.

4⃣در مورد دستور بررسی مجدد مناطق محروم و آئین نامه مناطق محروم و گنجاندن نام اسلام آباد غرب و حمیل به رئیس جمهور تذکر می دهم زیرا دولت موضوع محرومیت زدایی دو شهر اسلام آباد غرب و حمیل را روی کاغذ مطرح کرده و خیلی از ادعاهای مربوطه به توسعه اسلام آباد غرب که توسط دولتمردان مطرح شده؛ با واقعیت همخوانی ندارد.

5⃣به وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و درمان که در عملکرد آن ها شاهد نوعی بی تفاوتی هستیم، تذکر می دهم که در عملکرد آنها به بیمارستان دوم اسلام آباد غرب بی توجهی می شود.



[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ 12:12 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
تذکر دکتر فلاحت پیشه به رئیس جمهور




[ جمعه 13 اسفند 1395 ] [ 12:08 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

هرجایی را که واگذار کردند بعد از مدتی تعطیل شده است
 جنگ هم نتوانست پالایشگاه کرمانشاه را از بین ببرد

"#حشمت‌الله_فلاحت‌پیشه" نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی #خبرگزاری_میزان درباره واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اظهارکرد: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه لایحه حقوقی را درباره واگذاری پالایشگاه کرمانشاه تهیه کرده است و در آن به صورت شفاف استدلال‌های خود را برای دولت تشریح کردند تا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.
وی افزود: متاسفانه در دولت یازدهم هیچ ارگان و فردی مسئولیت واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را که منجر به بیکاری بسیاری از نیروهای این مرکز می‌شود را نمی‎پذیرد.
نماینده مردم اسلام‎آباد تاکید کرد: سازمان خصوصی‎سازی هم استدلال‌های خود را پیرامون واگذاری پالایشگاه کرمانشاه دارد از این رو نمایندگان این استان دست به کار شده و لایحه‎ای را در این راستا تهیه کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ما براین باوریم که پالایشگاه کرمانشاه باید به عنوان قطب صنعتی استان باقی بماند زیرا عمراین پالایشگاه به سال 1313 برمی‎گردد.
فلاحت‌پیشه تصریح کرد: متاسفانه در طی سال‎های گذشته واگذاری‌هایی که در کرمانشاه صورت گرفته است به دلیل عدم عمل دولت به تکالیف خود در استان کرمانشاه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: هرجایی که دولت در استان کرمانشاه واگذار کرده است بعد از یک مدت یا تعطیل شده است یا تغییر کاربری داده است از این رو بدون شک دولت مسبب اصلی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه است.
نماینده مردم اسلام‎آباد غرب در مجلس با اشاره به اینکه جنگ هم نتوانست پالایشگاه کرمانشاه را از بین ببرد گفت: این پالایشگاه در حال حاضر بدهی‎های را به خاطر قیمت بالای نفت ارائه شده به آنها بالا آورده است که به راحتی این موضوع قابل حل است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بخشی از کارگران این پالایشگاه رسمی هستند که طرف قرارداد آنها دولت است و بخشی قرارداد پیمانی دارند که تکلیف آنها هم باید روشن شود.
فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: اما نکته مهم این است که افکارعمومی کرمانشاه سابقه خوبی از خصوصی‎سازی در این استان ندارند به همین دلیل با تردید به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه نگاه می‎کند البته ذکر این نکته نیز مهم است که بگویم مردم کرمانشاه از عملکرد دولت یازدهم نیز راضی نیستند.
وی تاکید کرد: دولت قرار بود اقداماتی را در حوزه صنعت و انرژی همچون احداث پالایشگاه آناهیتا و شرکت ایران خودرو انجام که موفق نبوده است.
نماینده مردم اسلام‎آباد غرب در مجلس خاطرنشان کرد: مامعتقدیم که دولت در حفظ صنعت در کرمانشاه و موضوعات دیگر رویکرد مناسب را اتخاذ نکرده است و امروز مردم کرمانشاه باید تاوان رویکرد دولت را بدهند.



[ پنجشنبه 12 اسفند 1395 ] [ 11:59 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
                                       فضای انتخابات تحمیل پذیر نیست
آمدن برخی از چهره‌ها به انتخابات و طرح آن در فضای پیشا انتخاباتی بیشتر نوعی اعلام وجود است. در ایران و در فضای مربوط به انتخابات ما دو مرحله پیشا انتخاباتی و دیگری مرحله انتخابات داریم. فضای پیشاانتخاباتی به تدریج از همین روزها شروع شده و تا زمانی که کاندیداهای رقیب اصلی از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور معرفی شده و تبلیغاتشان عملا آغاز شود ادامه دارد. در این مرحله گروه‌های مختلف و بعضا افراد در این عرصه به گونه‌ای اعلام حضور کرده و فعالیت‌ها و وظایف شخصی یا تشکیلاتی5 خود را بیشتر اجرا می‌کنند. انتخابات برای زمانی است که اسامی مشخص است و کسانی که از طرف شورای نگهبان به عنوان رجل سیاسی شناخته می‌شوند وارد فضای رقابتی می‌شوند.  در مرحله پیشا انتخاباتی، یکسری از افراد مطرح می‌شوند. مطرح‌شدن افرادی منسوب به دولت احمدی‌نژاد هم به این صورت است که این افراد در طول چهار سال گذشته سعی کردند در قالب گروه‌هایی فعالیت کنند. البته برخی از دولت گذشته جدا شدند و نقدشان هم بیشتر نزدیک به برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد است که در حال حاضر به دنبال کاندیداتوری ریاست جمهوری هستند. بخشی دیگر همراه دولت باقی ماندند و تحت عنوان جلسات مستمر با حرز مدیران گذشته سعی‌شان بر این بود که جمع تشکلی خود را حفظ کنند. روز به روز نقدهایی به دولت احمدی‌نژاد وارد شد و حتی رسما هم تقابلی در دل جریان اصولگرا وجود داشت، این جلسات تشکیلاتی جای خود را به یکسری جلسات محفلی داد. بنابراین برخی از افرادی که در حال حاضر کاندیداتوری آنها مطرح می‌شود حتی نماینده تشکیلات هم نیستند، بلکه نماینده برخی محافل هستند. این کاندیداهای محفلی به طور طبیعی در فضای پیش از انتخابات مسائلی را مطرح می‌کنند. واقعیت قضیه این است که در فضای انتخاباتی بسیاری از افراد و جریان‌هایی که در حال حاضر نامشان در فضای پیش از انتخابات وجود دارد، دیگر حضور نخواهند داشت، زیرا مصداق رجل سیاسی شناخته نمی‌شوند. البته نمی‌توان از طرف شورای نگهبان گفت که این کاندیداها تایید و یا رد صلاحیت می‌شوند اما همه این مسائل مربوط به فضای قبل از انتخابات و طرح یکسری موضوعات و دفاع از یکسری رفتارهاست.  با توجه به حمایت جبهه اصولگرا در سال‌های 84 و 88، اینکه این حمایت ادامه خواهد داشت یا خیر، باید درنظر داشت که  جریان اصولگرایی مقداری منسجم‌تر از گذشته عمل می‌کند و در غربالگری کاندیداها هم این هدف را مد نظر دارد که نخبه‌گرایانه موضوع را پیگیری کند. به طور طبیعی برخی از افراد که بیشترین منتقدانشان هم در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد از جریان اصولگرایی بوده است، خودشان هم وارد این قالب توافقی با اصولگرایان نمی‌شوند.
جریانی در طول دولت احمدی‌نژاد شکل گرفت که منجر به فاصله گرفته دولت وی از اصولگرایان و هم از اصول کلی نظام سیاسی کشور شد. این جریان برای ریاست جمهوری احمدی‌نژاد قطعا هم با منع نهادی مواجه است و هم با منع تشکیلاتی. همچنین طرح یکسری مباحث از سوی کاندیداها، اینکه خود را از قبل پیروز انتخابات و یا بدون رقیب اعلام می‌کنند، به معنای تحمیل خود به فضای انتخاباتی است. برخی افراد و گروه‌ها که در فضای پیش از انتخابات فعال شدند با طرح مسائل اینچنینی می‌خواهند خود را تحمیل کنند به فضای انتخاباتی. بعضا بسیاری از این کاندیداها توهمی هم دارند و تصور می‌کنند خیل مردم همراه آنهاست و می‌توانند خود را به این فضا تحمیل کنند. در صورتی که باید توجه داشت همه در فضای پیش از انتخابات ادعای خود را مطرح می‌کنند اما فضای انتخاباتی کشور هیچ‌وقت تحمیل‌پذیر نبوده است.



دنبالک ها: سایت بهار،
[ پنجشنبه 12 اسفند 1395 ] [ 11:53 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
با رأی نمایندگان؛
Smile
clean word remove format superscript Subscript Cut Copy Paste Horizontal Rule Ordered List Unordered List Outdent Indent Insert Link Remove Link
Undo Redo Bold Italic Underline strikethrough Align Right Center چینش چپ Justify Full Justify Full Justify Full
Text Color
Background Color
Add Image
Insert Table
Insert Aparat



[ پنجشنبه 12 اسفند 1395 ] [ 11:49 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

وضعیت انفعال انتحاری آل‌ سعود

برخی بازیگران منطقه، دشمنان همیشگی جمهوری اسلامی ایران هستند که به همراه برخی بازیگران تازه واردگود شده‌ مثل ترکیه، هدفشان احیای شرایط ایران‌هراسی سال 2005 میلادی است.
تصویر وضعیت انفعال انتحاری آل‌ سعود

در آن زمان دیدیم که برخی بازیگران منطقه‌ای مثل رژیم صهیونیستی، اردن، عربستان و مصر در حالی‌که طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا مطرح شد، برای این‌که نوک پیکان این راهبرد را از خود دور کنند، موضوع ایران‌هراسی را مطرح کردند و مسائلی مثل هلال شیعی یا ایران‌هراسی را در دستور کار قرار دادند ‌و البته برخی موضع‌گیری‌های مسئولان اجرایی در ایران یا موضوع هسته‌ای نیز تا حدی این بهانه را فراهم کرد که ایران‌هراسی در دستور کار قرار گیرد.

هم‌اکنون در سال 2017 دوباره چنین موضوعی در دستور کار قرار گرفته و هدفش این است که انرژی تهاجمی‌ای که با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا شکل گرفته به سمت ایران سوق داده و در این مسیر برخی بازیگران مثل ترکیه نیز با این موضوع همراه شده‌اند.

لذا در قضیه ایران‌ هراسی باید چند ملاحظه را در نظر گرفت، ملاحظه اول این است به هیچ وجه امکان احیای ایران‌ هراسی وجود ندارد چون جمهوری اسلامی ایران سیاست معقولانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده که رقبا و دشمنان نمی‌توانند این سیاست را در پیش بگیرند.

بحث بعدی این‌که برای این‌که یک راهبرد شکل بگیرد راهبردنویسان و مجریان باید از شرایط لازم برای اجرای راهبرد مربوطه برخوردار باشند به عبارتی بازیگران باید در وضعیت فعال، نه انفعالی قرار گیرند، به عنوان مثال ترکیه، عربستان سعودی و حتی رژیم صهیونیستی بازیگرانی هستند که راهبرد آنها در تقویت تروریسم منطقه‌ای و تلاش برای از بین بردن جبهه مقاومت در سوریه و تسخیر سیاسی عراق و... در همه این موارد با شکست مواجه شده و الان در نقطه‌ سراشیبی و افول خود قرار گرفته است و هر کدام به گونه‌ای انفعالی عمل می‌کنند، برخی مثل عربستان در شرایط انفعال انتحاری هستند و برخی از بازیگران مثل ترکیه و اردوغان اشتباهات خود را با اشتباهات جدید جبران می‌کنند. موضوع دیگر این‌که شرایط بین‌المللی برای سیدن به اجماع بین‌المللی فراهم نیست و طبق آخرین مقرره بین‌المللی که بزرگ‌ترین توافق بین‌المللی بود، جمهوری اسلامی ایران با قدرت‌ها، دولت‌های برتر، سازمان‌های بین‌المللی برتر و قدرتمند امروز توافقی را با عنوان برجام شکل دادند که عملا بهانه بین‌المللی در قبال ایران را از بین برد.

هیچ موضوعی به اندازه موضوع هسته‌ای نمی‌توانست تهدیدها، علیه ایران را فرامرزی کرده و اجماع بین‌المللی علیه کشور را شکل دهد لذا می‌بینیم به طور مشخص اغلب کشورهای اروپایی که بعد از برجام در کنار بازیگرانی مثل رژیم‌های مرتجع عرب و رژیم صهیونیستی قرار ندارند، از اجرای توافق توسط ایران اعلام رضایت می‌کنند.

موضوع دیگر این که بخشی از سیاست‌هایی که در مونیخ بروز پیدا کرد ناشی از نوسانات بعد از روی کار آمدن ترامپ است. در تحلیلی از رفتار و گفتار ترامپ می‌بینیم که وی در قبال کشورهای عربی رسما می‌گوید که عرب‌ها چیزی غیر از پول ندارند و این مطلب توهین‌آمیز یعنی این‌که عرب‌ها جزو قلمروی راهبردی آمریکا نیستند. باید به این نکته توجه کرد که ائتلافی علیه ایران شکل نگرفته و به عبارتی تلاقی موضع‌گیری علیه ایران وجود دارد. ائتلاف زمانی شکل می‌گیرد که یک هدف مشترک وجود داشته باشد و در راستای آن هدف گام بردارند. این کشورها هرکدام به گونه‌ای در تحولات منطقه‌ای دچار شکست شدند و به گونه‌ای می‌خواهند نقش تازه‌ای در بازی‌های خاورمیانه بعد از ترامپ برای خود تعریف کنند لذا هرکدام به طریقی مواضعی را علیه ایران مطرح می‌کنند.

بازیگری مثل ترکیه بیشتر سردرگم در تحولات مختلف منطقه‌ای است وگرنه همین الان ترکیه در تلاش برای بالا بردن سطح مبادلات اقتصادی با ایران تا 30 میلیارد دلار در سال بوده و این افقی است که تا سال 2020 در ترکیه دیده شده لذا این کشور نمی‌تواند وارد ائتلافی علیه ایران شود. واقعیت این است تنها کشوری که در منطقه از ثبات راهبردی در منطقه برخوردار بوده ایران است وگرنه بیشتر کشورها دچار بی‌ثباتی جدی هستند چون در فضای از دست دادن پشتوانه همیشگی‌ خود یعنی آمریکا به سر می‌برند و رفتارهای ترامپ را کاملا مخالف سیاست‌های راهبردی‌شان می‌دانند، ضمن این‌که در عرصه منطقه‌ای تمام توان خود را به کار بردند که در سوریه شرایط دلخواهشان را ایجاد کنند ولی با شکست مواجه شدند. لذا رفتار‌های اخیر این کشور‌ها را می‌توان جز این موارد درنظر گرفت.




[ پنجشنبه 12 اسفند 1395 ] [ 11:45 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
✳️با تصویب مجلس ضمن بودجه 1396

1⃣ دولت موظف شد ماهیانه کل حقوق و مزایای همه کارکنان آموزش و پرورش از جمله نیروهای حق التدریس، سرباز معلم و آموزشیاران را بپردازد.

2⃣ با اختصاص 7 میلیارد تومان نیروهای حق تدریس آموزشکده های فنی کشور از لحاظ استخدامی تعیین تکلیف شدند.

✳️با تصویب مجلس برای اولین بار 3600 میلیارد تومان اعتبار تازه به آموزش و پرورش اختصاص یافت.✳️




[ پنجشنبه 12 اسفند 1395 ] [ 11:31 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تعداد کل صفحات : 2 :: 1 2

مدیر وبلاگ : سجاد حسینی

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :