کلیپ

کانال تلگرام

خاطرات سیاسی


   
     نگرانی مشترك از حامیان ریاست لاریجانی
دکتر فلاحت پیشه : «از اطرافیان آقای لاریجانی بوی كهنگی سیاسی می آید و چنانچه وی قادر به شكستن این حلقه كه قرار است با شروط به او رای دهند نباشد، قطعا اصولگراها و مستقلین اطراف وی در مجلس دچار انشقاق می شوند.» او به شكل نگرفتن فراكسیون اصولگرایان كه تا اینجا با عنوان فراكسیون فراگیر مجلس هم از آن یاد شده، اشاره می كند و آن را یكی از نشانه های همین انشقاق می داند. تاكید این منتخب مجلس دهم بر این است كه «در جریان اصولگرایی كسانی كه در نظر دارند به آقای لاریجانی برای ریاست مجلس رای دهند رای شان همراه با شروط است. كسانی كه اطراف آقای لاریجانی هستند، مناصب مجلس را بین خود تقسیم كرده اند در واقع مناصب پایین دستی و تخصصی را بین خودشان تقسیم كرده و به لاریجانی رای می دهند و بعد از آن به پشتوانه او مناصبی را كه برای خود پیش بینی كرده اند را در اختیار می گیرند.» اشاره او به موضوعی است كه بعید به نظر می رسد دیگر نزدیكان علی لاریجانی كه طیف اصولگرایان معتدل را تشكیل می دهند، آن را درك نكرده باشند. او افزوده «اطرافیان لاریجانی حتی برای كسب مناصب حاضرند كه در داخل خودشان هم چنددستگی ایجاد كنند و اگر رهروان ولایت ادامه رفتارهای سیاسی مجلس نهم را سرلوحه قرار دهند، شانس لاریجانی به شدت تضعیف می شود و تنها شانسی كه می تواند در قبال هیات رییسه داشته باشد این است كه شماری از اصولگرایان و مستقلین به دلایل فرالاریجانی به او رای دهند كه این دلایل شامل برخی مقتضیات در خصوص رابطه دولت و مجلس در آینده است.» پیش بینی فلاحت پیشه این است كه اگر علی لاریجانی موفق به كنترل اطرافیان خود نشود، «در میان اصولگرایان و مستقلین انشقاق ایجاد می شود». این موضوعی است كه نه تنها می تواند اصولگرایان معتدل را نگران كند بلكه به همان اندازه هم زمینه ساز نگرانی منتخبان لیست امید خواهد بود كه باز هم در این مجلس به مانع گروه های تندرو برخورد كنند. همین نگرانی مشترك است كه امیدهایی را برای موفقیت گفت وگو بین اطرافیان علی لاریجانی و حامیان ریاست محمدرضا عارف برای رسیدن به یك توافق ضمنی بر سر دیگر كرسی های مجلس زنده نگه می دارد.



طبقه بندی: گفت وگو،
[ پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 ] [ 10:00 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

قاچاق کالا و ضعف مدیریتی ۳۳ کارخانه تولیدی در اسلام‌آباد غرب را تعطیل کرد

فلاحت پیشه

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم گفت: ۳۳ کارخانه تولیدی در اسلام‌آباد غرب و دالاهو به علت ضعف مدیریتی و ورود بی‌رویه کالای قاچاق تعطیل شده است.

دکتر حشمت‌اله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی که نمایندگی حوزه اسلام‌آباد غرب و دالاهو را برعهده داشتم بسیاری از صنایع و کارخانجات در این حوزه فعال بودند اما اکنون وضعیت رکود در کارخانه‌ها و بیکاری کارگران این منطقه نگران کننده است.

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم با اشاره به برگزاری نشستی که ابتدای امسال با صاحبان این کارخانه‌های تعطیل داشته است گفت: در این نشست مشخص شد که بخش زیادی از کارخانه‌های تولیدی در اسلام‌آباد غرب و دالاهو در تعطیلی یا ورشکستگی به سر می‌برند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه ضعف مدیریتی و قاچاق کالا از عوامل اصلی ورشکستگی و تعطیلی کارخانه‌های تولیدی است افزود: وضعیت صنعت در این دو شهرستان بحرانی است و بسیاری از کارگران این کارخانه‌ها بیکار و چرخه اقتصادی و تولیدی استان کرمانشاه از این ناحیه دچار آسیب جدی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در شرایط کنونی رکود در مراکز صعنتی و تولیدی و حتی پیش از شرایط تحریم‌ها ضعف مدیریتی است عنوان کرد: اعتباری که باید با فروش تولیدات صنایع وارد چرخه تولیدی کشور شود به علت ضعف مدیریتی مسئولان به هدر می‌رود.

فلاحت پیشه با اشاره به وجود منابع مالی و نیروی کار ارزان به عنوان پایه اصلی تولید در شرایط کنونی گفت: با وجود این ظرفیت‌ها هیچ منعی برای انتقال فناوری از خارج به داخل یا برعکس که منجر به تولید شود وجود ندارد اما تفکرات مدیران براساس اتکا به درآمدهای نفتی سبب ضعف مدیریت تولید شده است.

وی از کالای قاچاق و واسطه گری به عنوان دو قسمت فاسد در عرصه اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: یکی از نشانه‌های فساد اقتصادی در کشور تجارت قاچاق کالا است که همواره بخش زیادی از صنعت ایران را درگیر خود کرده است.

فلاحت پیشه با اشاره به وضعیت ورشکستگی اکثر کارخانه‌های تولیدی و بیکاری و فقر معیشتی کارگران عنوان کرد: این دو قسمت فاسد یعنی تجارت کالای قاچاق و واسطه‌گری مانند ویروس در اقتصاد قسمت‌های سالم این بخش که همان کارخانه‌ها، سرمایه‌گذاران و کارگران هستند را با ضعف و مشکلات معیشتی مواجه می‌کند.

وی فساد اقتصادی را دلیل اصلی ضعف مدیریتی در کشور دانست و اظهار کرد: این فساد در کشور باعث می‌شود که سود تجارت قاچاق کالا بیشتر از فعالیت‌های سودمند اقتصادی باشد.

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم با اشاره به ضرورت برگزاری نشستی فوق‌العاده با محوریت تجارت و صنعت استان کرمانشاه گفت: برای رهایی از رکود و رونق صنعت و بهبود اشتغال‌زایی باید بلافاصله بعد از آغاز کار نمایندگان جدید استان کرمانشاه جلساتی فوق‌العاده برای تقسیم کار بین مدیران استانی و مجمع نمایندگان استان شکل بگیرد زیرا وضعیت رشد اقتصادی در کرمانشاه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

انتهای پیام /




طبقه بندی: گفت وگو،
[ سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 ] [ 08:08 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

حضوری مثبت و موثر

دکتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، منتخب مجلس دهم ضمن تاکید بر وضعیت حساس کنونی در رسانه ملی و قبول وظیفه در چنین شرایطی از سوی دکتر علی‌عسکری، معتقد است: نوع استقبال مسئولان، صاحب‌نظران و نخبگان از انتصاب ایشان به عنوان ریاست سازمان صداوسیما نشان دهنده، سابقه ارزشمند و عزم جدی ایشان و گویای انتظارات بسیاری است که از دکتر علی‌عسکری وجود دارد. وی با تاکید بر توانایی‌ و کارایی رئیس جدید رسانه ملی، حضور دکتر علی‌عسکری را مثبت و موثر دانست .




طبقه بندی: گفت وگو،
[ سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 ] [ 11:09 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
 یک کمیسیون بالفعل، سه رییس بالقوه



روزنامه "مردم سالاری" گروه سیاسی: این روزها داغ‌ترین بحث سیاسی کشور ریاست مجلس دهم و ترکیب هیئت رئیسه و کمیسیون‌های این مجلس است؛ روزی نیست که خبری از رایزنی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس نیاید اما در کنار بحث ترکیب هیئت رییسه بحث مهم بعدی ترکیب کمیسیون‌های مجلس است. بی‌شک کمیسیون امنیت ملی اگر مهمترین کمیسیون مجلس نباشد جزو مهمترین‌ها است و این که چه فردی از چه طیفی سکان این کمیسیون را به دست می‌گیرد بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

فلاحت‌پیشه؛ اصولگرایی از جنس قالیباف

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در سال‌های گذشته از سیاست خارجی دولت حمایت کرده است و از افراط و خطای احمدی‌نژاد انتقاد کرده است. او‌‌ همان فردی بود که از انتخاب محصولی به عنوان وزیر کشور احمدی‌نژاد نا‌خشنود بود و‌‌ همان کسی است که در مجلس به فدایی هشدار داد حمایت تمام و کمال جبهه ایثارگران از احمدی‌نژاد در تریبون مجلس درست نیست.

او در سال 92 به ستاد قالیباف پیوست و مشاور وی در شهرداری بود و امسال بار دیگر وارد بهارستان شده است. فلاحت‌پیشه، از منتقدان دولت است، او اخیرا در گفت و گویی با خبرگزاری فارس انتقاداتی به وزارت بهداشت و کابینه دولت یازدهم وارد کرده است؛ حال به نظر می‌رسد او برای ریاست کمیسیون امنیت ملی دورخیز کرده است تا شاید جای پای خود را در مجلس محکم کند.




[ سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 ] [ 11:00 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

رییس فعلی کمیسیون امنیت ملی در دور دوم انتخابات با حمایت حزب اعتدال و توسعه و با رایی شکننده وارد مجلس شد و شاید نوبت آن شده جای خود را به چهره جوان و جدیدی بدهد؛ با این حال اگر بتواند اکثریت کمیسیون را از دوستان نزدیک به خود قرار دهد شاید باز هم بر صندلی ریاست کمیسیون تکیه بزند.

فلاحت پیشه: از قالیباف تا روحانی

دکتر حشمت‌الله فلاحت پیشه در سال‌های گذشته از سیاست خارجی دولت حمایت کرده است و از افراط و خطای احمدی‌نژاد انتقاد کرده است. او‌‌ همان فردی بود که از انتخاب محصولی به عنوان وزیر کشور احمدی‌نژاد نا‌خشنود بود و‌‌ همان کسی است که در مجلس به فدایی هشدار داد حمایت تمام و کمال جبهه ایثارگران از احمدی‌نژاد در تریبون مجلس درست نیست.

فلاحت پیشه در سال ۹۲ به ستاد قالیباف پیوست و حالا بار دیگر ردای نمایندگی را بر تن خواهد کرد. در دوره چهارساله غیبت فلاحت پیشه، او ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها برقرار کرد و بعد از استقرار دولت روحانی وی از حامیان سرسخت سیاست خارجی او به شمار می‌رفت. در این شرایط به نظر می‌رسد فلاحت‌پیشه بهترین گزینه در صورت ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل باشد.

کاظم جلالی: پارسال دوست، امسال؟

نزدیک‌ترین نماینده به علی لاریجانی تمایل زیادی دارد تا در مجلس دهم نیز نقش‌آفرین باشد. این روز‌ها جلالی تمام وقت خود را گذاشته است تا لاریجانی را در جایگاه ریاست مجلس بنشاند و احتمالا در مقابل مسئولیت مهمی در مجلس آینده به دست بیاورد. این رفتار‌ها دوستان اصلاح‌طلب او را ناامید کرده است. با این حال کاظم جلالی هنوز هم دوست دارد یک لاریجانی‌چی شناخته شود تا یک نامزد لیست امید، و در صورتی که یاران لاریجانی در کمیسیون اکثریت کرسی‌ها را به دست بیاورند، بعید نیست کاظم جلالی به صندلی ریاست کمیسیون امنیت ملی برسد.

کواکبیان: اصلاح طلبی در سیاست خارجی

دبیرکل حزب مردم‌سالاری نشان داده که به اندازه کافی مورد اعتماد نهادهای حاکمیتی است. از تایید صلاحیت در ادوار مختلف انتخابات گرفته تا حضور در برنامه‌های مختلف صدا و سیما. کواکبیان در مجلس هشتم نماینده سمنان در مجلس بود اما این بار از لیست امید تهران وارد پارلمان شده است.

او از جمله اصلاح‌طلبانی است که بار‌ها و بار‌ها ایده‌هایی برای مشکل حصر میرحسین موسوی ارائه داده است و شاید حضور او در راس کمیسیون امنیت ملی، به برجام ۲ کمک کند.




[ دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ] [ 06:59 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
ماموریت اول: مذاکره نمایندگان مجلس با اعضای کنگره آمریکا   
ماموریت دوم: گسترش حوزه منافع مشترک با اتحادیه اروپا  
ماموریت سوم: تنش زدایی با کشورهای منطقه و جهان اسلام    
ماموریت چهارم: خروج «گروههای دوستی» از قالب فرمایشی و تفریحی 
ماموریت پنجم: دیپلماسی عمومی پارلمانی

فرارو-  منتخب مجلس دهم در تشریح ماموریت های دیپلماتیک مجلس آینده گفت: «ماموریت اول، ماموریت آمریکا است. تشکیل هیات مذاکره کننده با کنگره آمریکا ضروری است. هرچند که شرایط برای شکل گیری گروه دوستی ایران و آمریکا وجود ندارد اما من معتقدم مجلس ایران نباید باب مذاکره با نمایندگان آمریکا را ببندد.»

به نظر می رسد در فاصله چند روز به آغاز مجلس دهم آنچه بیش از همه فکر و ذهن نمایندگان را مشغول کرده بحث هیات رئیسه و روسای کمیسیون های مختلف پارلمان است و کمتر از سوی نمایندگان برنامه ای برای مشکلات کشور در حوزه های مختلف ارائه می شود. یکی از حوزه های مهم مرتبط با منافع ملی ایران حوزه سیاست خارجی است که با توجه به حدوث موضوعات مختلف در سال های اخیر، نیازمند برنامه های علمی و دقیق از سوی نمایندگان می باشد.

مجلس دهم در حوزه سیاست خارجی و در راستای کمک به دولت و وزارت خارجه چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟

مجلس دهم نیازمند برنامه در سیاست خارجی است
دکتر حشمت الله فلاحت پیشه استاد دانشگاه و منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم در گفتگو با فرارو گفت: «مجلس آینده در رابطه با سیاست خارجی نیازمند برنامه است وگرنه همچون مجلس نهم در حاشیه تحولات سیاست خارجی قرار خواهد گرفت.»

وی ادامه داد: «یکی از دلایل و البته دلیل اصلی عدم توفیق و حاشیه روی مجلس نهم در کوران تحولات سیاست خارجی چند سال اخیر کشور فقدان برنامه بود. در واقع مجلس نهم مجری برنامه هایی بود که در بیرون طراحی می شد.»

قصور هیات رئیسه مجلس نهم در رابطه با سیاست خارجی
وی افزود: «کمیسیون امنیت ملی و مرکز پژوهش های مجلس و به خصوص هیات رئیسه مجلس نهم در این ضعف مقصر بودند؛ چنانکه فقط یک مورد از این ضعف را در مقایسه مجالس ایران و آمریکا در قضیه برجام به خوبی می توان تشخیص داد.»
برخی در کمیسیون امنیت ملی نقش توجیهی و حاشیه ای دارند
این منتخب مجلس دهم با بیان اینکه مجلس آینده از لحاظ کار با سیاست خارجی با فضای بی بدیلی روبرو است که در گذشته کمتر با آن مواجه بوده است، گفت: «لذا مجلس نمی تواند در قبال سیاست خارجی بی تفاوت باشد. در حالی که متاسفانه برخی افراد در کمیسیون امنیت ملی مجلس چه دولت اصلاح طلب و چه اصولگرا باشد نقش آنها صرفا نقش توجیهی و حاشیه ای در سیاست خارجی است و چون مجلس فاقد راهبرد در سیاست خارجی است در حاشیه قرار گرفته است.»
وی ادامه داد: «لذا برای خروج دیپلماسی پارلمانی ایران از قالب فرمایشی و تفریحی آن باید پنج ماموریت دیپلماتیک را برای مجلس دهم تعریف کرد، به گونه ای که هر شش ماه گزارش عملیاتی هیات های مامور پنج گانه به صحن علنی یا کمیسیون امنیت ملی بر اساس اهمیت موضوع ارائه شود.»

ماموریت اول: مذاکره نمایندگان مجلس با اعضای کنگره آمریکا
فلاحت پیشه با بیان اینکه این هیات ها و ماموریت ها در قالب یک برنامه موضوعی - منطقه ای شکل می گیرند، عنوان کرد: «ماموریت اول، ماموریت آمریکا است. تشکیل هیات مذاکره کننده با کنگره آمریکا ضروری است. هرچند که شرایط برای شکل گیری گروه دوستی ایران و آمریکا وجود ندارد اما من معتقدم مجلس ایران نباید باب مذاکره با نمایندگان آمریکا را ببندد.»

وی ادامه داد: «وظیفه این هیات جلوگیری از تصاعد بحران و دفاع از حقوق ملت ایران در شرایط پسابرجام و البته در مذاکره با نمایندگان آمریکایی است. من معتقدم همانطور که تابوی مذاکره وزارت خارجه با طرف آمریکایی شکسته شده است دیگر تابویی هم برای مذاکره با نمایندگان و سناتورهای آمریکایی وجود ندارد.»

وی افزود: «شکل گیری رفتارهای تازه در کنگره آمریکا همچون طرح اتهامات واقعی از نقش عربستان در حوادث تروریستی همچون حادثه 11 سپتامبر نشان می دهد که کنگره آمریکا جای مذاکره دارد.»


ماموریت دوم: گسترش حوزه منافع مشترک با اتحادیه اروپا
فلاحت پیشه در بیان ماموریت دیپلماتیک دوم مجلس دهم اظهار کرد: «ماموریت دوم ماموریت اتحادیه اروپایی است که در قالب تشکیل هیات گسترش حوزه منافع مشترک شکل می گیرد؛ یعنی همان راهی که اروپایی ها بعد از کشتارهای چند میلیونی یکدیگر بعد از جنگ جهانی دوم، با هم طی کردند و اکنون به یک اتحادیه واحد رسیده اند.»

وی ادامه داد: «من معتقدم مجلس ایران می تواند فارغ از برخی ملاحظات، حوزه منافع مشترک با اتحادیه اروپایی را تعریف نماید و برای دور کردن اتحادیه اروپایی از موضع تند آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه ای، نقش بی بدیل خود را بازی کند.»


ماموریت سوم: تنش زدایی با کشورهای منطقه و جهان اسلام
این استاد دانشگاه اظهار کرد: «اما ماموریت سوم ماموریت خاورمیانه و دنیای اسلام است که یک ماموریت تنش زدا توام با احیای حوزه های منافع مشترک است.»

وی با بیان اینکه رابطه با کشورهای خاورمیانه و منطقه نیازمند تنش زدایی است، گفت: «نمایندگان پارلمان ایران می توانند در این باره ایفای نقش کنند و حوزه های منافع مشترک گذشته را دوباره احیا نمایند.»


ماموریت چهارم: خروج «گروههای دوستی» از قالب فرمایشی و تفریحی
فلاحت پیشه درباره ماموریت دیپلماتیک چهارم مجلس آینده اظهار کرد: «ماموریت چهارم، ماموریت «گروههای دوستی» است. «گروههای دوستی» که از گذشته یکی از ماموریت های پارلمانی مجلس ایران محسوب می شوند باید از قالب فرمایشی و تفریحی خارج شده و تخصصی و عملیاتی شوند.»

وی ادامه داد: «این گروهها وظیفه گسترش همکاری های پارلمانی و زمینه سازی برای همکاری های دوجانبه با دیگر مناطق جهان که در ماموریت های سه گانه فوق نامی از آنها برده نشد همچون چین، روسیه، کشورهای شرق آسیا، آمریکای لاتین، افریقا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی و قفقاز را بر عهده دارند.»

وی افزود: «همه گروههای دوستی باید شش ماه یکبار گزارش مکتوب خود را به کمیسیون امنیت ملی و هیات رئیسه مجلس ارائه کنند که این گزارش حاوی موافقت نامه های تصویب شده و موافقت نامه های مورد نیاز و البته گزارش نظارتی نسبت به میز و سفارت مربوطه در وزارت خارجه ایران است.»


ماموریت پنجم: دیپلماسی عمومی پارلمانی
این منتخب مجلس دهم اظهار کرد: «اما ماموریت پنجم، ماموریت دیپلماسی عمومی پارلمانی است. دیپلماسی عمومی فقط خاص دولت نیست؛ بلکه پارلمان می تواند حتی بهتر از دولت دیپلماسی عمومی داشته باشد.»

وی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی جایی است که حقانیت های سیاست خارجی یک کشور اثبات شده و جذابیت های آن برای طرف های مقابل مطرح می شود اظهار کرد: «هیات های شورای بین المجالس، هیات های اعزامی به سازمان های بین المللی، سمن ها یا سازمان های مردم نهاد بین المللی و حتی مراکز علمی و پارلمانی دنیا وظیفه دیپلماسی عمومی پارلمانی را بر عهده دارند.»

وی ادامه داد: «مجلس ایران می تواند از سازمان ملل متحد تا مراکز دانشگاهی و علمی دنیا را به عنوان ماموریت پارلمانی خود معرفی نماید و به جای سفرهای تفریحی و نمادین، سفرهای عملیاتی در این قالب تعریف کند.»


بیشتر وقت نمایندگان مجلس در خارج به تفریح می گذرد
فلاحت پیشه افزود: «متاسفانه مشاهده شده بخش اعظم وقت نمایندگان مجلس در خارج از کشور به تفریح می گذرد در حالی که هر نماینده می تواند تریبونی برای دیپلماسی عمومی ایران در کشور میزبان باشد.»

لازمه شکل گیری ماموریت های دیپلماتیک مجلس دهم
این منتخب مجلس دهم لازمه شکل گیری و اجرای این پنج ماموریت را مسئولیت پذیری و باور رئیس مجلس آینده به این واقعیت دانست که در دنیا مجلس در سیاست خارجی کشورها نقش عمده ای دارد و افزود: «همچنین بسترسازی پژوهشی و علمی مرکز پژوهش های مجلس و مدیریت کلان کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی لازمه شکل گیری ماموریت های فوق است.»

وی ادامه داد: «از طرف دیگر در این قالب مجلس وظیفه حمایتی- نظارتی خود با دولت در قالب برنامه موضوعی - منطقه ای فوق عمل می کند و بنده در آینده در هر حوزه جزئیات مربوط به ماموریت های پنج گانه را به صورت تخصصی اعلام خواهم کرد.»




طبقه بندی: گفت وگو،
[ یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 ] [ 01:53 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
نماینده ادوار مجلس معتقد است مجلس دهم یک فراکسیون اکثریت ضعیف و یک اقلیت قوی خواهد داشت.
به خبرآنلاین ، دکتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم  با اشاره به شرایط ویژه هیات رییسه مجلس آتی، گفت: بعد از انقلاب کمتر اتفاق افتاده است که انتخابات هیات رییسه مجلس و کمیسیون‌ها تا این حد سرنوشت نامشخصی داشته باشد، البته شخصا این موضوع را به فال نیک می‌گیرم چون بیانگر شکل گیری یک مجلس رقابتی و متنوع است.
وی تصریح کرد: در این شرایط مجلسی خواهیم داشت که یکی از فراکسیون‌ها به سختی می‌تواند یک اکثریت ضعیف را داشته باشد، در مقابل ولی اقلیت قوی وجود دارد. به همین خاطر هم هنوز مشخص نشده که در نهایت نمایندگان در انتخابات هیات رییسه چگونه عمل خواهند کرد.

این نماینده ادوار مجلس بخشی از این امر را مرتبط با عدم شفافیت حزبی در کشور دانست و افزود: حتی برخی از منتخبین مجلس دهم که میثاق‌نامه‌های حزبی را امضا کردند در شرایط خاص انتخاباتی تن به این کار دادند ولی الان در شرایط خاص مجلس معلوم نیست که چگونه عمل کنند.

فلاحت‌پیشه گفت: یک سوی دیگر موضوع به فعال شدن جریانات سیاسی در مجلس باز می‌گردد، این جریانات الان هرکدام سعی می‌کنند که یارگیری خود را صورت دهند. لذا معتقدم که در نهایت مناصب مختلف در هیات رییسه و کمیسیون‌ها در مجلس توزیع خواهد.

وی با بیان اینکه سه گروه اصولگرایان، اصلاح طبان و مستقلین مناصب مختلف را بین خود تقسیم خواهند کرد، ادامه داد: این تقسیم الزاما تا جایی که بین دو لیست اصولگرا و اصلاح طلب باشد رقابتی است. اما جایی که دیگر افراد ممکن است وجود داشته باشند احتمال اینکه توافقی شکل بگیرد وجود دارد.

این چهره سیاسی  در ادامه گفتگوی خود با خبرآنلاین با تاکید بر اینکه مردم از مجلس دهم انتظار زیادی دارند، اظهار داشت: باید یک واقعیت را در نظر بگیریم؛ آن هم اینکه مردم از این مجلس انتظار محتوایی دارند نه شکلی. انتظار شکلی یعنی اینکه عده‌ای منتظرند ببینید چه کسانی رییس مجلس و رئیس کمیسیون‌ها می شوند اما انتظار محتوایی این است که مردم واقعا به این مجلس دل بسته اند. در شرایط خاص سال اقتصاد مقاومتی و پسابرجام و در شرایطی که کشور در حال انتقال به برنامه ششم است این مجلس باید یک مجلس برنامه محور باشد و برای اداره کشور برنامه داشته باشد نه اینکه برنامه‌ها فقط برای رسیدن عده ای به پست و منصب باشد.

ادامه مطلب

طبقه بندی: گفت وگو،
[ شنبه 25 اردیبهشت 1395 ] [ 09:35 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
جلسه دکتر فلاحت پیشه با دکتر آقاجانی معاون وزیر بهداشت


موضوع:
1،آخرین وضعیت اپیدمی و  سلامت آب شرب اسلام آباد غرب

2،پیشرفت بیمارستان دوم

3،ارائه طرح بیمارستان توریستی 200 تختخوابی بخش خصوصی با مشارکت خارجی در اسلام آباد غرب


*وزارت بهداشت / به اتفاق دکتر کیانی  22/2/95



[ چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ] [ 09:49 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، اوغلو از اول ماه مه ۲۰۰۹ به سمت وزیر خارجه ترکیه گمارده شد و پیش از آن، رایزن ارشد نخست‌وزیر ترکیه بود. او به مدت 7 سال مشاور ارشد اردوغان و در واقع طراح استراتژیک وی محسوب می شد.


خبرگزاری پانا+

دکتر فلاحت پیشه کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به استعفای اعتراض آمیز –برکناری- داوود اغلو، به خبرنگار پانا گفت: این طبیعت رفتارهای سیاسی در کشور های جهان سوم است. نخبگان سیاسی بر اساس یک طرح و برنامه عملیاتی کارشان را شروع می کنند ولی شاید پس از گذر دوره خاصی که از طریق این برنامه های عملیاتی به کانون های قدرت دست پیدا می کنند، وارد فاز خودمختاری می شوند و این ویژگی شخصیتی آن هاست که حتی الزامات برنامه ای را زیر پا می گذارند.

وی اردوغان را با چنین ویژگی هایی توصیف و در ادامه اظهار کرد: او همه امکانات فکری، حزبی و حتی مناسبات قومی و جمعیتی را در اختیار خودش گرفت و حتی گاهی از شاخص های مذهبی و دینی هم استفاده کرد تا به اختیار لازم برسد و اکنون می بینیم که عملا فرا برنامه ای و فراقانونی عمل می کند و داوود اغلو که به نحوی طراح استراتژیک "نو عثمانی گری جدید" و احیای ترکیه جدید بود و مناسبات تنش زدایانه در داخل و گسترش طلبانه در خارج را دنبال می کرد، کنار گذاشته می شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که در آینده اردوغان تلاش می کند، شخصا جریان شکل گیری سیاست ها در داخل و هم مناسبات در خارج را در دست بگیرد؛ در خصوص گزینه بعدی ریاست حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: افرادی که اردوغان به کار می گیرد قطعا کسانی خواهند بود که از استقلال لازم برخوردار نبوده و بیشتر و راحت تر از قدرت وی تبعیت کنند.


ادامه مطلب

طبقه بندی: گفت وگو،
[ چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ] [ 09:47 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

*ایران برای مشخص شدن وضعیت لوینسون با نگاه بشر دوستانه اقدام می کند

*لوینسون جاسوس آمریکایی محسوب می شود

منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران برای  مشخص شدن وضعیت جاسوس آمریکایی با نگاه بشر دوستانه اقدام خواهد کرد.

ایران برای  مشخص شدن وضعیت لوینسون با نگاه بشر دوستانه اقدام می کند/لوینسون جاسوس آمریکایی محسوب می شود

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح مجدد وضعیت رابرت لوینسون کارمند سابق سازمان اف بی آی در ایران اظهار داشت: همین که به خانواده لوینسون اجازه داده شده که به تهران بیایند و پیگیر وضعیت پدر باشند حاکی از نگاه انسان دوستانه ایران به مفقود شدن این جاسوس آمریکایی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این اجازه باعث شود هر چه زودتر وضعیت لوینسون مشخص شود، گفت: البته باید اعلام کرد که بخشی از مشکلات اتباع آمریکایی در ایران به سبقه منفی ایالات متحد علیه تهران بر می گردد. رفتار خصمانه آمریکا علیه ایران باعث می شود مسائل اتباع این کشور به سختی رفع و رجوع شود.

نماینده سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم ادامه داد: ایران در پرونده های مختلف از جمله لوینسون و ملوانان آمریکایی نشان داد که نگاه بشر دوستانه به چنین موضوعاتی دارد بنابراین مقصر جلوه دادن تهران نادرست است.

فلاحت پیشه در این باره که لوینسون جاسوس آمریکایی محسوب می شود و ممکن است در کشورهای منطقه مفقود شده باشد، اظهار داشت: رابرت لوینسون از جمله جاسوس های بدون مرز آمریکا و سازمان اف بی آی است بنابراین مامورات های او در حوزه گسترده تعریف می شده با این حال جمهوری اسلامی برای  به روشن شدن  وضعیت این فرد و کاهش نگرانی خانواده او هر کمکی لازم باشد انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چند ماه گذشته کنگره آمریکا مصوبه ای برای پیدا شدن لوینسون داشت و از ایران درخواست کرده بود که برای تعیین وضعیت این فرد با آمریکا همکاری کند./




طبقه بندی: گفت وگو،
[ چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ] [ 09:44 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]

*کانادا سیاست نوسانی در قبال ایران دارد

*تهران با قدرت و عزت با اوتاوا رفتار کند

منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست کانادا در مقابل ایران سیاست نوسانی است و ایران باید مانند گذشته با عزت و قدرت با اوتاوا رفتار کند.

کانادا سیاست نوسانی در قبال ایران دارد/ تهران با قدرت و عزت با اوتاوا رفتار کند

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نوسانات دولت کانادا در قبال ایران اظهار داشت:انتظار شکل گیری سیاست مستقل در کانادا علیه ایران انتظار خوشبینانه ای است چون سیاست کانادا در برابر ایران متاثر از دو عامل بیرونی و درونی است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره هشتم، اظهار داشت: عامل بیرونی آن را باید در آمریکا پیگیری کرد، عامل دررونی هم به لابی های قدرت در کانادا از جمله یهودی های این کشور بر می گردد.این عوامل نقش موثری در نگاه منفی دولت کانادا در قبال ایران دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این نکات داشتن چنین انتظاری که کانادا بعد از اینکه تمایل خود را برای بازگشایی سفارتش در تهران اعلام می کند، از قرار دادن ایران یا نگهداشتن جمهوری اسلامی در فهرست کشورهای حامی تروریسم صحبت نکند، دور از منطق است، چرا که آنها سیاست مستقلی در مقابل ایران اتخاذ نکرده است.

فلاحت پیشه توضیح داد: در تقسیم بندی نقش بین کشورهای غربی علیه ایران، کانادا مسئولیت تشکیل پرونده های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی به بهانه های واهی را دارد، طرح باقی ماندن ایران در لیست کشورهای حامی تروریسم هم ادامه همه سناریو است.

منتخب مردم اسلام آباد غرب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران در دوران تحریم در مقابل کانادا با عزت و قدرت برخورد کرد، لازم می دانم امروز هم باید با همان دیپلماسی عزت و قدرت با اوتاوا رفتار کرد چرا که سیاست کانادا در برابر ایران سیاست نوسانی است./




طبقه بندی: گفت وگو،
[ چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ] [ 09:40 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
"میثاق نامه حزبی یا اخلاق سیاسی "


بخشی از موکلان نمایندگان مجلس دهم پیگیر نوع رفتار سیاسی وکلای خود هستند. کار در مجلس از "سیاست" شروع شده و به "مدیریت" ختم می شود.البته بهتر بود که عکس این اتفاق می افتاد، چون محور سیاست "قدرت" است و هدف مدیریت "خدمت". بنابراین عملاً در نظام انتخاباتی ایران همواره رفتارهای سیاسی مقدم بر برنامه های عملی است.میثاق نامه های سیاسی که برخی از نمایندگان امضاء می کنند نیز ممکن است توان خدمت آنها را تحت شعاع قرار دهد.البته فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور نیز سیاست را بر دیگر حوزه های مسئولیت مجلس تقدم بخشیده است، و اوج این رفتار سیاسی در گیرودار انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون ها شکل می‌گیرد.
اینجانب نیز به عنوان خدمتگزار مردمان اسلام آباد غرب و دالاهو والبته از سوی رسانه ها و محافل استانی و ملی معمولاً با این سوال مواجه می شوم که به چه کسی رای می دهم؟ در کدام فراکسیون قرار می گیرم و...
پاسخ شفاف من این است :
خدا را شکر که "کرم"خودش و"کرامت" مردمانش، اینجانب را از امضای میثاق نامه های حزبی بی نیاز کرد. لذا عامل اصلی استقلال امثال ما نمایندگان، نه صرف اراده خودمان بلکه پشتیبانی خالصانه مردم است. پس اینک بر اساس تحلیل شخص خودم از اخلاق سیاسی عمل خواهم کرد والبته بر بنیاد دینی که فقط به مردم دارم. پس :1- در شرایط " بی مرامی" احزاب وجریان های سیاسی در کشور باید، بنیاد دیگری برای رفتار سیاسی ایجاد نمود. چپ و راست در کشور سابقه قابل افتخاری ندارند. هر آنچه از آنها می بینیم بیشتر اتهام سازی ها و گردن اندازی ها نسبت به یکدیگر است. این بنیاد اخلاق سیاسی دو جنبه دارد، جنبه اول آن رعایت اصول و ارزش های انقلاب، جمهوری اسلامی و ایران سرافراز است. ارزش هایی که هر یک سرجای خود ارزشمند اند، بنده نیز از دید منافع ملی، حفظ آنها را برای قوام کشور ضروری می دانم. جنبه دوم به سابقه اخلاق سیاسی همکارانم در مجلس جدید مربوط است
اخلاق سیاسی مهم است. برخی سیاست مداران و جریان ها خیلی زود در اثر هم نشینی با قدرت بی رحم وبی وفا می شوند. مناصب را غنیمت گونه تاراج، شایستگان را پایمال کرده و حتی به حرز و آبروی رقبا نیز رحم نمی کنند، نان آنها را آجر می کنند و به فرزندان بی خبر از بازی سیاستشان نیز رحم نمی کنند. هیچگاه آنها را برای رسیدن به قدرت کمک نخواهم کرد. آنها ظرفیت قدرت ندارند. در مقابل به کسانی عشق می ورزم که در اوج قدرت به مدارا می اندیشند، روح انتقام  را در خود می کشند هرچند عاجزانه تلاش می‌کنند که این چرخه باطل انتقام مدیریتی را از حرکت بازدارند.2- معتقدم همه چیز به سیاست ختم نمی شود. سیاست علم قدرت است، یعنی کسانی که اینگونه می‌اندیشند، پس از اشغال منصب سیاسی میل قدرتشان سیر می شود وانگیزه ای برای خدمت نمی ماند. فلسفه مدیران چند شغله، عدم بازنشستگی سیاسی و مدیریتی و کندی پیشبرد امور مردم به این اندیشه باز می گردد. برخی از مدیران بازنشسته به تنهایی در سال حقوق و مزایای بیش از دویست نفر کارمند و کارگر بیچاره را دریافت می کنند، یعنی به عبارتی برخی از مدیران بازنشسته مملکت علاوه بر دریافت ماهیانه حداقل ده میلیون تومان حقوق بازنشستگی، جا و بودجه لازم برای اشتغال حداقل دویست جوان بیکار را اشغال کرده اند. جوانانی که از آنها مستحق تر، باسوادتر، شایسته تر و البته با انگیزه ترند. ضمن آنکه تن لش و فربه شده آنها مانع اصلی تحرک و توسعه در این کشور است. در یک مورد خاص مجموعه‌ای" الیگارشیک" ( محفل سیاسی هم سود) مانع خصوصی سازی شرکت های دولتی می شوند. چون حقوق و مزایای چند صد میلیونی آنها قطع می شود. شرکت های که 60% بودجه مملکت را می‌بلعند و به کانون های دائمی فساد مالی و اداری در ایران و البته محل خدمات موروثی به خانواده آقایان تبدیل شده اند
ولی اگر سیاست برای عده‌ای مقدمه ای برای خدمت باشد، باید از آن استقبال کرد. این افراد قبل از اینکه برای قدرت گیری وتقسیم غنائم پستی محفل بگذارند برای مدیریت آینده برنامه می دهند. به همین دلیل می گویم به برنامه رای می دهم. آنهایی که برای خدمت برنامه دارند حتی اگر صاحب منصب سیاسی نشوند به جای قهر وتخریب، برنامه خود را به طرف پیروز می دهند و با او همکاری می کنند. متاسفانه هیچ یک از میثاق نامه های حزبی بر این بنیاد استوار نیست. پس به گمشده اخلاق سیاسی باز گردیم.



طبقه بندی: خاطرات سیاسی،
[ سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 ] [ 10:21 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
✳️ خانه رعیت کدخدا نمی خواهد ✳️

کارشکنی عربستان در رویه پرداخت غرامت فاجعه منا/آل سعود تاجایی که بتواند ایرانیان را در موضوع حج تحقیر می کند

این روزها بحث داغ محافل سیاسی این است که چه کسی رئیس مجلس شورای اسلامی می شود؟ولی آیا مشکل مملکت این است؟
به طور طبیعی در این ساختار سیاسی دو موضوع مهم وجود دارد:
1 - از لحاظ شکل کار هیئت رئیسه و مدیریت مجلس آینده.

2 - محتوای مجلس، یعنی اینکه مجلس آینده چه وظایفی باید انجام دهد، چه برنامه هایی را باید اجرا کند و چگونه نظارتش را صورت دهد.
اگر این دو مورد را در نظر گیریم به طور طبیعی در یک قسمت، اصل بر شکل کار است در قسمت دیگر اصل بر محتوای کار.من معتقدم که مشکل امروز جامعه ما شکلی نیست بلکه محتوایی است یعنی مردم ما به این نتیجه رسیده اند که در گذر ایام آمد و شد نخبگان سیاسی تغییراتی اساسی در آینده و مدیریت زندگی آنها صورت نداده است. و آن چیزی که کماکان باقی است مشکلات پا برجای آنها است.
بنابراین من معتقدم مجلس خانه رعیت است، یعنی این مردمان که با هزار امید پای صندوق های رأی به وظیفه خودشان عمل کردند و انتخابات با شکوهی را شکل دادند، امیدشان این است که بخشی از مشکلات جامعه از طریق ابزار های قانون گذاری و نظارتی مجلس حل شود.مشکل  خانه رعیت این نیست که چه کسی کدخدایش می شود بلکه مشکل اصلی و نیاز اصلی مردم این است که این خانه ملت چه برنامه ایی برای آینده دارد. اعتقاد بنده بر این است که ما باید برنامه ریزی کنیم که این مجلس بعنوان پشتوانه امید مردم عمل کند نه فقط برای ریاست برنامه ریزی نماید.
برخی از دوستان به حدی در اندیشه ریاست اسیر محافل مرتبط با قدرت اند که هنوز چند روز نگذشته،عهد های خود با ملت را از یاد برده اند. به عنوان خدمتگزار مردم اسلام آباد غرب و دالاهو چند برنامه ی پیشنهادی را برای مجلس دهم مطرح میکنم:
۱-مجلس آینده باید در قالب قانون برنامه ششم که پنج سال آینده کشور طبق آن سامان مدیریتی می گیرد، شکل بگیرد و عمل کند. ما نمایندگان مجلس دهم طوماری را خطاب به هیئت رئیسه کنونی امضا کرده ایم، مبنی بر اینکه قانون برنامه ششم را مجلس آینده  باید تصویب کند. متأسفانه ۲۱۶ نفر  از ۲۹۰ نفر نماینده مجلس نهم رأی نیاورده اند و لذا به طور طبیعی انگیزه لازم برای تعیین تکلیف پنج ساله آینده مدیریتی کشور وجود نخواهد داشت. در صورتی که نماینده های جدید از این انگیزه برخوردارند. لذا در قالب قانون برنامه ابتدا باید سامانی را شکل داد که در آن اولأ قوانین اجرا شود، یعنی مشکلی که در مملکتمان وجود دارد این است که به هر حال دولت ها قوانین را اجرا نمی کنند.به عنوان مثال در کشور ما سند کار شایسته وجود ندارد سندی که طبق آن افراد صاحب کار شوند.لذا مدیریتی که عزل و نصب طبق آن شکل گیرد الان وجود ندارد و یکی از مشکلات اصلی جامعه ما همین بیکاری است که مرتبط می شود به حوزه های اقتصادی و غیره.
۲-موضوعی که وجود دارد این است که ما باید سامانی در آینده شکل دهیم که سامان تعاملی باشد نه تقابل با یکی از مشکلات آینده. دولت ها و مجالس بجای اینکه هم سوی هم باشند  بخاطر مسائلی که گاها حتی ربطی به مشکلات مردم نداشته با هم وارد دعوا و چالش می شوند. در میان چالش نخبگان، حقوق مردم نادیده گرفته شده.من معتقدم که مجلس و دولت آینده به سوی تعامل پیش روند و خوشحالم از اینکه  اولین باری است که عملأ در تاریخ مجالس ایران، نماینده های مجلس پیش از شروع به کارشان با هیئت دولت جلسه می گذارند ، این نشان دهنده شروع خوبی است و امیدوارم که این جلسه نه برای تأثیر گذاری بر هیئت رئیسه بلکه برای برنامه ریزی مشترک در آینده شکل بگیرد.
۳-موضوع دیگری که به اعتقاد بنده مهم است، مجلس آینده باید به گونه ای عمل کندکه دوباره مناصب به صورت اشرافی و جناحی در آنجا توزیع نشود یکی از دلایلی که معمولأ هیئت رئیسه مجلس ارتباط با جامعه ندارد این است که هیئت رئیسه مجلس عمدتأ تحت تأثیر رایزنی های خارج از مجلس تعیین می شد یعنی کسانی که جایگاه قدرت در پایتخت داشتند این ها مناصب اصلی را به خودشان اختصاص می دادند و بیشتر وام دار پایتخت نشینان بودند و یا وام دار یک سری کلان شهر ها، در صورتی که "خانه مجلس" در واقع "خانه رعیت" است. ملت در مناطق مختلف این کشور منتظر عمل نماینده های خودشان هستند که این نماینده هارا ما می بینیم که در پیوند های متعدد "ثروت" و "قدرت" در آنجا  که یک سری افراد مناصب را به صورت تکراری به خودشان اختصاص می دهند. باید حتی در چینش هیئت رئیسه و کمیسیون ها هم یک نگاه فراگیر شکل بگیرد که نمایندگان از نقاط مختلف کشور فقط به جرم عدم تعهد های جناحی این نماینده ها از مناصب تأثیر گذار مجلس محروم نشوند. من به شخصه اگر احساس کنم که هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون ها بصورت اشرافی و جناحی شکل بگیرد آن وقت تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت نماینده هایی را که در آنجا باهم همسو کنیم که این نماینده ها نمایندگان واقعی رعیت هستند یعنی کسانی که چشم ملت به دنبال آن هاست برای رفع مشکلات، نه کسانی که نماینده ملت نیستند بلکه دغدغه آن ها به قدرت رساندن کدخداهای مجلس و یا دغدغه اصلی دنبال پست و مقام بودن است نه به دنبال موقعیتی برای خدمت.
لذا باز در انتها به این موضوع بر می گردم به این بحث، که مردم باید بدانند اگر سامان مجلس آینده به سمت جریان اول شکل گرفت که مشکل اصلی مجلس را فقط در تعیین رؤسا و به اصطلاح کدخداهای مجلس دید ببینید که این مجلس از ابتدا بنیان کجی خواهد گذاشت ولی اگر نه سامان مجلس به سمت برنامه رفت یعنی این که افراد و گروه ها سعی کردند در قالب برنامه ها با هم متحد شوند برنامه هایی برای حل مشکل بیکاری، فقر ،عقب ماندگی ها از قانون برنامه، مقابله با فساد، مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و حضور ناظرانه در مسائل سیاست خارجی،حضور حاشیه ای در مسائل اساسی مملکت وبرنامه ریزی برای نوعی تعامل سازنده با دولت در فضای پسا برجام در تعامل سازنده یعنی اینکه هر گاه خوب عمل نکرد حتمأ با ابزار نظارتی کوتاهی ها و احیانأ انحراف مدیریتی را مانع شد این کاری است که من معتقدم در مجلس آینده باید شکل بگیرد و لذا نمایندگان مجلس در آینده باید سعی کنند  برنامه محور عمل کنند نه نخبه محور.
هدفشان رفع مشکلات برنامه ای کشور باشد نه ارضای نیاز های پستی برخی نخبگان سیاسی کشور.

دکتر حشمت ا... فلاحت پیشه



طبقه بندی: یادداشت،
[ دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ] [ 11:47 ق.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
راه آهن غرب کشور با اختصاص 470 میلیارد تومان بودجه ای جدید، جان تازه ای خواهد گرفت.
بدون شک اگر عمری باقی باشد اولین نطق دوره ی دهم مجلسم را به مظلومیت 4 ساله ی راه آهن منطقه ام اختصاص خواهم داد.


از 8 اسفند با اعلام نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در محافل نمایندگان منتخب بیش از هرچیز صحبت از رئیس، هئیت رئیسه و دیگر مناصب مجلس آینده است متاسفانه در دنیای سیاست ایران مناصب بیش از اینکه نمادی از شایسته سالاری باشند نمودی از بزم تقسیم غنائم اند. اما فضای فکری من با فضای فکری برخی از دوستان متفاوت است سعی کردم دوران بی انگیزه گی گذشتگان و خوش انگیزگی آیندگان را غنیمت بشمارم برای اینکه پروژه های راکد شده 4 سال گذشته را احیا نمایم.لذا به هیچ بزم تقسیم غنائم پستی نرفته ام ولی دهها ماموریت پیگیری پروژه ای را برای خود تعریف کرده ام و فکر میکنم این بنده حقیر کار درست را انجام می دهد.
در طول چند ماه اخیر به اسناد دیگری از مظلومیت منافع ملی کشور در موضوع راه آهن پی برده ام گمان نمی کردم که در دولت آقای روحانی که من هم به برنامه های امیدوار کننده اش کمک خواهم کرد تبعیض های گذشته ادامه یابد، به دو مورد اشاره خواهم کرد:
1- اختصاص 190 میلیارد تومان بودجه ی جدید به راه آهن رشت
2- اختصاص بیش از 200 میلیارد تومان به راه آهن کرمان-سیرجان با امضای آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور

برای گیر آوردن این اسناد تبعیض کار دشواری در پیش نداشتیم (شماره 17164/ت52973 هـ )
اصولا یکی از دلایلی که در طول 4 دوره ی انتخابات مجلس وارد هیچ جناحی نشدم و مستقل ماندم این بوده و هست که با هیچ دولت و دولتمردی بر سر حقوق مردم تعارف و اغماض نکنم چرا که اغماض در خصوص تبعیض را خیانت به ملت می دانم.گناه مردمان غرب کشور چیست که نماینده ای در راس تصمیم گیری دولت ندارند و اگر گاها داشته اند همان ها هم تبدیل به خدمتگزار استان های برخوردار شدند و تنها دستشان روی کلاه خودشان بود.دیگر نمی خواهم از مظلومیت مردم غرب کشور بگویم با آمار می گویم که چقدر به منافع ملی مملکت ظلم شد.خون ایرانی در عراق ریخته شد ولی اکنون تنها 3 درصد اقتصاد خارجی کشور عراق در دست ایران است و کشور های همچون چین، ترکیه و حتی عربستان از ایران پیشی گرفتند
عجیب نیست چون برخی از آقایان می خواهند نسل جدید لوکوموتیوها را تا درب خانه پدر و پدرخانم خود، ریل گذراری کنند تا اینکه آنرا به بستری برای تامین منافع کشور تبدیل نمایند.گذر از این حق ملی گذر از خون شهیدان است.
وظیفه خود می دانم در این رابطه باز هم فریاد بزنم، سوال کنم، افشاگری نمایم، استیضاح نمایم و بویژه صدای مظلومیت منافع ملی کشور و سوءاستفاده از معصومیت مردمان غرب کشور را به رهبر معظم انقلاب برسانم که حتی به مصوبه سفر ایشان در کرمانشاه نیز ظلم شد و از آن 300 میلیارد تومان، اعتبار سفر نیز تنها 28 میلیارد تومان تخصیص یافت یعنی کمتر از 1/12 . به یاد دارم که ایشان در همانجا فرمود: این 300 میلیارد تومان را پول بگذارید، قولی است که در حضور من به مردم کرمانشاه داده اید.
مردم عزیز،آیا می دانید که اگر دولت به تعهد خود عمل می کرد  و مجلس و نمایندگان مجلس سکوت اختیار نمیکردند اکنون هزینه راه آهن غرب کشور 3 برابر نمی شد. بویژه آنکه بر اساس براورد های کارشناسی این خط راه آهن به پرسود ترین خط کشور تبدیل می شود. تنها بعد از 3 سال بهره برداری درامدی برابر با کل بودجه ی هزینه شده را خواهد داشت.فقط یک "خیانت بزرگ" می تواند مانع انجام و عمل به این محاسبه آسان شود.
بعد از سروصدا ها و اعتراض های زیاد تا حدی نسبت به خبر اختصاص 470 میلیارد تومان به پروژه راه آهن غرب کشور امیدوار شدم اما بر اساس تجربه تاریخی ام تا زمانی که کاغذها تبدیل به پول برای این پروژه نشود پیگیری را ادامه خواهم داد با 470 میلیارد تومان بخش اعظم طرح تا ایستگاه اسلام آباد غرب و دالاهو، یعنی بخش دارای مطالعه، تکمیل می شود ولی برای بهره برداری تا 15 ماه آینده باید به طرح پول تزریق کرد.
تصمیم گرفته ام هرماه یک پیگیری وزارتی را انشاءالله به اتفاق دوستان عزیزم در مجمع نمایندگان جدید داشته باشم یعنی به عبارتی هر ماه یک جلسه و ملاقات جدی صورت گیرد.در خلال سفر جناب آقای روحانی باید تصمیمی مصوبه ای، بودجه مند و زمان مند اختصاص شود که حداکثر تا پایان شهریور سال آینده راه آهن به مرز برسد. شخصا به آقای روحانی خواهم گفت که اگر چنین مصوبه ای در سفر کابینه شما به استان کرمانشاه شکل نگیرد و با تخصیص 100 درصد بودجه عملیاتی نشود. سفر دولت امید نیز برای مردم کرمانشاه تفاوتی با دولت های گذشته نخواهد کرد
درضمن، ضمن تشکر از مجریان ایثارگر طرح در قرارگاه خاتم انبیاء (ص) انتظار داریم در فاز های مطالعه نشده به دغدغه مردم "گیلانغرب" نیز پایان دهند و لزوم نزدیکی ایستگاه راه آهن به این "پایتخت کلهر" را در نظر بگیرند، چون مقتضیات طرح، این امکان را هم به وزارت راه و هم به مجریان طرح می دهد.
مردم شریف و دولتمردان عزیز؛ خدا می داند برای پیش برد  راه آهن تهران بغداد دغدغه ملی ام بیش از دین کرمانشاهی ام است.در سال 1376 درحالیکه هنوز 4 سال سن برای ثبت نام نمایندگی کم داشتم در مقاله ای تحت عنوان "ظلم به منافع ملی در موضوع راه آهن غرب کشور"این واقعیات را گفته ام ، 19 سال از آن زمان می گذرد.در طول این مدت رقمی دو برابر عملکرد عمرانی کشور به منافع ملی ایران خسارت وارد شده است.خسارتی که می توانست در صورت اجرای این پروژه به سود تبدیل شود.
حال راحتی سفر را ،اشتغال،تولید و ترانزیت به کنار. ولی گویی مسوولان از نجابت مردمان غرب کشور سواستفاده می کنند. هنوز برخی از وزرای استیضاح شده و تحت سوال قرار گرفته شده از جانب بنده با من قهرند و حتی برخی از هم استانی هایم مرا بخاطر وارد آوردن فشار به دولت های هم خطشان مورد "بغض" قرار می دهند ولی من همه ی آنها را "حلال" می کنم اما امیدوارم خود، در این دنیا و قیامت پاسخگوی "بغض" منافع ملی کشور و مردمان"مظلوم" این دیار باشند.آنها بیکاری را در این دیار نهادینه کرده اند چون به وظیفه ی خود برای ایجاد زیرساخت هایی همچون راه آهن عمل نکرده اند.اما مطمئن باشید که اینبار دیگر از حق این ملت و حقانیت منافع ملی کشور نخواهیم گذشت.



طبقه بندی: خاطرات سیاسی،
[ شنبه 18 اردیبهشت 1395 ] [ 06:59 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]



تشکر دکتر فلاحت پیشه از استاندار و مدیران ارشد استان کرمانشاه؛ بعد از سفر به اسلام آباد غرب
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب دکتر رازانی استاندار محترم، معاون محترم استانداری و مدیران کل استان کرمانشاه، برخود واجب می دانم به نمایندگی از مردم شریف اسلام آباد غرب که از شروع نوید بخش مدیریت شما در سال 1395 تشکر کنم.
از اینکه یک روز کاری تمام را از صبح تا شب به اسلام آباد غرب دومین شهرستان استان اختصاص داده اید و بویژه از نزدیک با عقب ماندگی طرح های بزرگ این شهرستان آشنا شدید و راهکارهایی برای حل این موضوع ارائه دادید، تشکر میکنم.

همانطور که می دانید؛ بنده باتمام توانم عهدم را با مردمان شریف اسلام آباد غرب و دالاهـــو بسته ام و لذا برخلاف همه ی نام گذاری های سیاسی؛ هرکسی از جناحی که به این مردمان شریف خدمت کند؛ دست اورا می بوسم و در مقابل اگر کوتاهی ببینم هیچ ملاحظه ای از جمله ملاحظه جناحی؛ مرا از پیگیری حقوق مردم باز نخواهد داشت.
کار شما بسیار ارزنده بود و عذر خواهی می کنم که فقط به حرمت نماینده کنونی اسلام آباد غرب و دالاهو شما را همراهی نکردم.
در آینده همانگونه که در تشکر تلفنی از استاندار محترم عرض کردم؛ برای حل مشکلات کرمانشاه و خاص حوزه ی انتخابیه ام را هر لحظه و هر مکان که استاندار محترم و مدیران ارشد استان صلاح دیدند آنها را در پیگیری طرح ها، مجوزها و بودجه های استانی در سطوح ملی همراهی خواهم کرد و برای هیچ جلسه، نشست و پیگیری بهانه نخواهم آورد.اگر لازم باشد علاوه بر جلسات حضوری از تمام ابزار های نظارتی خود برای رفع تنگناها و بعضاً کم کاری هایی که در سطوح وزارتی صورت می گیرد استفاده خواهم کرد و انتظار دارم شما عزیزان نیز باور نمایید که بنده با هیچ جناح و دولتی نه عهد و اخوت انفرادی و خودخواهانه بسته ام و نه اینکه خدایی نکرده از روی غرض شخصی یا جناحی به آنها عمل می کنم.
در آینده شاهد خواهید بود که تنها معیار عمل بنده رعایت قوانین فرادستی توسعه کشور برای حوزه انتخابیه و استان عزیزم است و در عین حال هیچ دینی را مقدم بر دین خود نسبت به مردم عزیز نخواهم دانست.
در پایان از مدیریت، برنامه ریزی، لطف و عنایت فرماندار محترم اسلام آباد غرب و مدیران عزیز استانی که موجبات این برنامه مفید و کاری را فراهم آوردند کمال تشکر و سپاس را دارم.

دکتر فلاحت پیشه 1395/02/15



[ چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ] [ 09:24 ب.ظ ] [ علی فلاحت پیشه،سجادحسینی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تعداد کل صفحات : 3 :: 1 2 3

مدیر وبلاگ : سجاد حسینی

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :